tisdag 20 februari 2007

DKNY

Jag har gått och köpt min första parfym. Och då menar jag alltså köpt, för parfymer har jag redan. Några stycken. (Inte riktigt min grej med massa.) Men jag har aldrig köpt någon själv, utan bara fått dem i present. Det närmaste jag har kommit till att köpa själv är när jag önskade mig parfymen från Noa Noa i julklapp för en massa år sen.

Men tycker det är så förvirrande med parfymer. Och då särskilt platserna där man ska köpa dem. Det finns ett sådant utbud att jag blir helt vimmelkantig. Och svimfärdig ovanpå det av alla dofter. Hur är det möjligt att någon överhuvudtaget kan gå in på ett sådant ställe och komma fram till att just så här vill jag lukta! Det är något väldigt intimt med hur en person luktar tycker jag, och det bli så lätt förknippat med olika platser och tidpunkter. Nu har jag tex smörjt in mig med Dove's Summer Glow Body Lotion, och är genast tillbaka ett år i tiden till Skagen-resan. För att inte tala om hur jag är tillbaka på Irland när jag använder min White Musk Body Butter från Bodyshop.

Det finns en väldigt bra scen ur SATC där de provar parfymer. Orkar inte dra det här, men ni som vet vad jag talar om för scen förstår hur jag menar. Hur ska man kunna bestämma sig för vilken doft man vill ha?

Så jag fuskade. Och gick in på Åhlens och köpte den parfymen som jag lånade av Annika förra helgen. Gillade den, och gjorde det lätt för mig. Men tänk om den är helt fel för mig?

Inga kommentarer: