fredag 23 mars 2007

Körlektion.

Min körlektion idag gick förvånansvärt bra. När vi gick igenom vad vi hade gjort efter lektionen så hade jag gjort massor av momenten, så har kommit ganska långt på bara en lektion! Ska bara försöka koppla av lite mer, men är oerhört medveten om vilken stor maskin jag sitter i, och vilka konsekvenser ett enda fel beslut kan få. Och så har jag lite problem med hastigheten:) Nej fast det är inte ett sånt stort problem, det är inte så att jag kör 70 på en 50-väg. Men det är så mycket att hålla reda på att det är lätt att halka upp i 55 av bara farten.

Var nära att jag talade om för mamma att jag hade en körlektion idag. Har ju planerat att bara dyka upp med mitt körkort, men så ska jag köra ner till Stopp snart när vi ska hämta Petter i Södertälje. Så jag tänkte "öva" lite. Och mamma fick helt dåligt samvete, vilket gav mig dåligt samvete för att jag inte sagt att jag håller på med körkortet. Så var tvungen att släta över det och säga att jag ändå inte har tid och att det inte är någon brådska. Men sen blev jag lite fnissig och var tvungen att tänka på något helt annat, för då ville jag verkligen berätta. Men ska ej! Jag älskar att ha små hemlisar för folk, förmodligen för att det är så sällsynt, jag har jättesvårt att inte tala om saker!

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaah, jag har också sjukt svårt att behålla hemlisar. Åtmistone såna där spännande saker :)
Lite avundsjuk också, skulle också vilja ta körkort.