onsdag 7 februari 2007

Taxi 2.

Fick bli taxi till jobbet igår. Surprise surprise!

Men hade verkligen ställt in mig på ersättningsbuss, iklätt mig mjukisbyxor, snowjoggings, mössa och skidjacka, förberedd för väntande och en kall buss. Men efter 20 minuter och inte en buss i sikte gav jag upp. Då hade jag hunnit ringa till kundtjänst och frågat när bussen kunde tänkas komma, och sedan väntat på ett svar som aldrig kom. Efter nån minuts tystnad och några "hallå?" la jag på luren. Men killen brevid mig hade iaf fått ett svar, att hon inte kunde säga om det var en buss på väg eller ej:) Toppen! Så nu är SL skyldig mig 1300 kronor! (Det fick bli en taxibuss, 800 spänn.)

Och så ska det fortsätta hela veckan!

Så nu ska jag ta ut det i förtid genom att strunta i tvätten och mitt ostädade rum, och istället krypa upp i soffan med tända ljus, te och mitt täcke och se antingen en film eller satc. Det funkar alltid.

Inga kommentarer: